måndag, augusti 22, 2005

Watchmen

Det verkade som att alla omkring hade läst "Watchmen" och nämnde den ständigt. Själv tyckte jag att jag var för stor för att läsa tecknade serier, men i helgen var jag hos Jola som sa att det var ett sammanträffande att Hasse nämnde den i en kommentar till min blogg medan hon höll på att läsa den - och visade den för mig. Jag log lite. Sen satt jag ensam och vaktade två sovande barn och i ren uttråkning började jag läsa den. Och fastande. När det var dags att åka hem så hade jag tagit mig igenom 1/5 del och bönade om att få låna den hem. Dessvärre så skulle den med till Göteborg på kvällen så jag fick låna den över eftermiddagen med kommentaren "läs fort". Det gjorde jag, jag kunde inte släppa den ifrån mig och hann lagom till kvällen. Ska aldrig mer fnysa åt tecknade serier. Kan också nämna att i korgen under hennes barnvagn låg två första delarna av Donaldssons Gap-serie, vilket (bredvid Dan Simmons Hyperion) är det bästa jag har läst. Märkligt.

Det känns som att vi inte riktigt hinner med att förbereda oss inför resan. Den mest förberedda är nog Tymon som har flest pass i huset, men han är nog helt ovetande om att han snart ska stoppas på ett flygplan och flygas till ett helt annat land där alla talar mamma-språk. Han vet nog inte heller vad ett flygplan eller ett land är och tror att det finns totalt 20 personer i hela världen (inklusive Dr Phil). Vi andra vet ju att det finns kanske uppåt flera hundra människor i hela världen (resten är statister), så han kommer att få sig en liten överraskning.

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Har du inte lärt dig än att du ska lyssna på vad jag säger att du borde läsa? ;-)

Cryptohead sa...

Tips #2 i serieväg - Preacher.
Se så. Iväg och läs med dig nu!