onsdag, augusti 10, 2005

Sov som en baby

När folk frågar mig hur jag har sovit brukar jag svara "som en baby", för att efter en stund tillägga "jag vaknade skrikande varannan timme".

Tricket att få Tymon att sova hela natten var att mata honom en sista gång kl 22-23 i sömnen (hans sömn, inte min). Den sista matningen utför jag mha flaska. Eftersom jag inte vill väcka honom (han tenderar att protestera mot mat när han är vaken) så går jag in i det mörka rummet, fumlar fram mot sängen och börjar känna efter med händerna var han ligger för att kunna lyfta upp honom och lägga på mina knä. Sen börjar jag känna efter med fingrarna var hållet som jag ska stoppa flaskan i sitter. Att han inte vaknar är ett under. Sen försöker jag få i honom så mycket som möjligt under förhoppning att ju mer jag får in i honom desto längre kommer han att sova och försöker låta bli att fnittra åt det klunkande ljudet. Funkade fint fram tills nu då han fyllde 3 månader och gick in i den s.k. tremånadrskrisen - nu bestämde han sig att börja skrika efter mat kl 3 på natten.

Inga kommentarer: