fredag, augusti 12, 2005

Mmm... Marabou


Dagens visdomsord: Saker man gör andra gången blir inte nödvändigtvis bättre - tryck på "spara" innan du går ifrån datorn.

Tymons framsteg: Vissa konsonanter. Han upptäckte just "M" och ihärdigt tränade på det hela dagen - aaam, aaam, mooo, mooo osv. När jag kom tillbaka från träningen var han glad att se mig, så jag ville hjälpa honom lite. Jag tänkte göra ett "Mmmm" till honom, med det kom inte ut som det borde och istället för ett behagligt ljud som leder tankarna till trevliga chockladreklamsnuttar så fick jag fram ett gutturalt morrande läte som man hör från vissa rovdjur på Animal Planet. Tymon tystnade, spärrade upp ögonen så att de såg ut att kunna trill ut vilken sekund som helst och sög sig fast i sin darrande underläpp. Han såg så komisk ut att jag inte kunde göra annat än att vika mig dubbel av skratt. Det var då han brast i gråt första gången på hela dan. Jag måste se till att han tuffar till sig lite...

1 kommentar:

Cryptohead sa...

Jag visste väl att du kunde användas för att skrämma barn med!